3+4: Bezoek aan het containerpark!

Donderdag 15 december bezochten we met het 3de en 4de leerjaar het containerpark. In de maand december behandelen we het thema ‘Afval’. Daar hoort natuurlijk het containerpark bij!
Met de bus kwamen we rond half 2 aan en samen wandelden we richting het containerpark.
Daar mochten we meteen op de weegbrug staan! We deden alsof we één grote auto waren, dat was natuurlijk spannend en tof! Samen wegen we 710 kilogram!!! Was dat schrikken!
In het containerpark zelf gaf Veerle ons wat meer uitleg over de indeling van het park: het niet-betalend gedeelte en het betalend gedeelte.
Wanneer we uitleg kregen over een bepaalde container, mochten we telkens even ‘piepen’ wat erin lag.

Het was een leuke en leerrijke namiddag! 
Hier enkele bevindingen van de leerlingen:

Eric:        Het leukste vond ik dat we ons afval, dat we meegebracht hadden, in de juiste container mochten gooien!
Alyssa:    Ik wist niet dat ze ook afval konden verbranden storten, je kan zelfs een plasticzak verbranden.
Daryl:      Ik vond het heel erg leuk. Ik wist niet dat er afval van hout bestond. Ik vond het heel tof dat we op de weegbrug mochten staan. Sommige containers stonken!
Yana:      Ik dacht dat je glas enkel in een glascontainer kon gooien.
Haaron:   Ik vond het echt leuk, ik heb dingen bijgeleerd die ik nog niet wist.
Dareyla:  Je mag zelf een toilet die stuk is, in het containerpark achterlaten omdat je die niet kan opnieuw gebruiken.
Aguilera: Ik vond het leuk dat we in de bakken en containers mochten kijken!
Luka:       Ik heb veel nieuw afval leren kennen!
Tasneem:Ik vond het heel leuk en heb er iets van bijgeleerd.
Kounthea:Ik vond het soms vervelend dat we moesten stappen, mijn voeten deden pijn!
Kenny:   Ik wist niet dat er een weegbrug bestond voor de auto’s. Zo zie je hoeveel afval je mee hebt en hoeveel je er hebt achtergelaten.
Bjorn:     We hadden een lamp mee en ik wist niet waar die lamp hoorde!
Mohammed:Ik wist niet dat het 3de en 4de samen 710 kg weegt.
Caisey:    Ik vond het leuk toen we in de containers mochten kijken.
Fiona:     Ik wist niet dat er in een containerpark zoveel containers staan om afval in te gooien!
Kimberley:Het was supertof en heel leuk, we mochten zelfs op een brug gaan staan om te zien hoeveel we wogen!
Ian:         Het was tof dat we de hele tijd in de containers mochten kijken.
Noura:    Ik vond het leuk toen we de trappen opmochten bij de bij de containers.
Zakariae:        Ik wist niet dat je zoveel afval kon opnieuw gebruiken.
Caitlin:    Ik vond het superleuk en heb veel bijgeleerd. Het was een onvergetelijke namiddag!
Ibtihal:   Ik wist niet dat een melkflesje bij PMD mocht.
Geniet van de foto’s:























Geen opmerkingen:

Een reactie posten