Gedichtendag: ICT - les

Dag Bloggertjes,


31 januari 2013 was het gedichtendag. In de ICT - les zochten de leerlingen verschillende soorten gedichten op. Telkens zochten ze ook de betekenis op ( een gedicht, een limerick, een elfje... ).
Daarna gingen ze zelf aan de slag om een elfje en limerick uit hun pen te schudden.

Hier enkele voorbeelden van elfjes:
Voetbal
heel leuk
schiet op doel
misschien scoor je wel
goal!

Marco

Ik
ik ben
ik ben ik
ik ben jou
samen

Aziza

Zwartblauw
donkere palen
donker op weg
zwarte hemel en palen
nacht

Jens

Enkele voorbeelden van limericken:
Een vrouw uit Brussel
had een knuffel
een teddybeer
die heette meneer Peer
maar eigenlijk droomde ze van een buffel.

Julie

Er was eens een aap uit Moskou
die stond graag in de kou
hij sprong in het water
toen kreeg hij een flater
maar toen kwam de aap uit de mouw!

Jens

Er was eens een man uit Gent
hij speelde niet vaak een grote  vent
hij wou niet kauwen
daarom schudde hij zijn mouwen
maar op een keer werd hij niet herkend!

Antal

Foto's:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten